Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

Χάσαμε, τον ΕΛΛΗΝΑ - ΘΕΡΣΙΤΗ - ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ –!!!

ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ Ω,ΡΕ!!!
Πόσα ακόμα κομμάτια παιδείας – πολιτισμού θα χαθούν;
Άλλη μια ξεγυρισμένη “φάπα” απ’ την Ουνέσκο (παγκοσμιοποίηση)!!!
Ο Όμηρος τον έλεγε Θερσίτη, ενώ ο σύγχρονος Έλληνας… Καραγκιόζη από 700 χρόνια τώρα, για να στέλνει τα δικά του μηνύματα, σε κάθε δυνάστη!
Πολλές χώρες διεκδικούσαν την πατρότητά του καιρό… Και η Ελλάδα που τον γέννησε, ούτε καν είχε πάρει χαμπάρι τι γινόταν…
Χάσαμε έτσι, ένα προαιώνιο κομμάτι της παιδείας, του πολιτισμού μας…
Κι είπε ο σημερινός πρωθυπουργός (Γιώργος Παπανδρέου): «Εμείς έχουμε τον δικό μας Καραγκιόζη!»
Θα συμφωνήσω στους λόγους του, γιατί, λογικά, έχουμε τον «καραγκιόζη- σύγχρονο Έλληνα» όπως μας καταντήσανε… και παλεύει πάλι τον δυνάστη (οικονομικά κέντρα)… Αλλά κύριε πρωθυπουργέ, νομίζω… ότι δεν είσαστε πλήρως ενημερωμένος…
Διότι ποτέ στην Τουρκία δεν υπήρξε ο λαϊκός ήρωας Καραγκιόζης, που εμψύχωνε τον λαό. Ήταν παρμένος, κλεμμένος (όπως κι όλα σχεδόν), απ’ τους Έλληνες για την διασκέδαση των πασάδων ΜΟΝΟ. Οι απλοί Τούρκοι ( ο λαός ), δεν είχαν πρόσβαση στο θέατρο σκιών του καραγκιόζη.
Θα μπορούσα να σας παρουσιάσω μια μεγάλη συλλογή από συγγράμματα ελληνικά και αλλοδαπά όπου το θέατρο σκιών γεννήθηκε στη Κίνα κι ο Καραγκιόζης αναπτύχθηκε στην ΕΛΛΑΔΑ. Καθώς ο έλληνας, ταύτισε (από πάρα πολύ παλιά), τον ομηρικό Θερσίτη (που τον όνομά του παραπέμπει στο θάρρος), με τον ήρωα “μαυρομάτη”, και με την κατάκτηση των Τούρκων ονομάστηκε «Καραγκιόζης»!
Τι άλλο θα χάσουμε ακόμα Θεέ μου;
ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ Ω, ΡΕ!!!!
*)Καραγκιόζης δεν είναι Τουρκικό επίθετο, καθώς, ούτε φυσικά και το επίθετο Μαυρομάτης.
*)Ποτέ ο λαός της Τουρκίας δεν είχε την αγάπη να παρακολουθήσει θέατρο σκιών για να διασκεδάσει, (ο καραγκιόζης ήταν ΤΟΤΕ μια ελάχιστη διασκέδαση μόνο για τους πασάδες)… Οι Τούρκοι, ψυχαγωγούνται πολιτιστικά, με τις ιστορίες του Νάστερντιν Χότζα.
Ενώ ο δικός μας «Μαυρομάτης», ο Έλληνας Καραγκιόζης, έχει τις καταβολές του απ’ τον ομηρικό Θερσίτη.
Ήταν ο Θερσίτης (όπως μας αναφέρει ο Όμηρος), αλλήθωρος, κουτσός, αυθάδης, δειλός, με ελάχιστα μαλλιά στο κεφάλι του, και στραβοπόδαρος. Τούτος ήταν λοιπόν ο ΠΑΤΕΡΑΣ του ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ. Διότι, ήταν εκείνος που δεν δεχόταν να γίνετε ένας δεκαετής πόλεμος για την αρπαγή της Ελένης!!!
*)Όλες οι φιγούρες του θεάτρου σκιών του Καραγκιόζη, είναι ελληνικές και με ξεκάθαρες καταβολές απ’ τον πανάρχαιο ελληνικό πολιτισμό. Για αυτό κι εάν οι Τούρκοι έχουν να επιδείξουν κάτι γύρω απ’ τον Καραγκιόζη, είναι μια ΝΕΚΡΗ υπόθεση, εφ όσων ο θεσμός των πασάδων (όπου σαν ελίτ, διασκέδαζαν με κλεμμένες απ’ την Ελλάδα ψυχαγωγίες), έπαψε να υπάρχει προ πολλού…
*)Ο πρόεδρος της τουρκικής ένωσης σωματίων των καραγκιοζοπαιχτών, ένας παλαιός καραγκιοζοπαίχτης, ο Οτσάλ, (κι όταν στο άψε σβήσε δημιουργήθηκαν σωματεία για την προστασία όχι μόνον του Καραγκιόζη, αλλά και του Χατζηαβάτη, στη Τουρκία), δήλωσε: «ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περί τους 400 καραγκιοζοπαίχτες, ενώ στην Τουρκία κανένας».
*) Δεν είναι ίδιος ο Τούρκος Καραγκιόζης, πουθενά δεν ομοιάζει με τον έλληνα Καραγκιόζη, καθώς ο δικός μας Καραγκιόζης, ο Έλληνας, προαιώνια ψυχαγωγώντας έθρεψε τις ελληνικές γενιές με τα θρασύδειλα κατορθώματά του.
Μερικές ακόμη αποδείξεις, για να ολοκληρωθεί έτσι ένας κύκλος άρθρων για τον Έλληνα Καραγκιόζη…
Σε μια χώρα που λούζετε και δημιουργεί 300 ημέρες απ’ του ήλιου το φως, όπως η Ελλάδα.
Η σκιά έδωσε το δικό της παρόν. Ένα πράγματι μυστηριακό παρόν και έντυσε με την παρουσία των δρώμενων, τους λατρευτικούς της χώρους.
Την σκιά και το φως “λατρέψανε” πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες. Χρησιμοποιούσαν τις σκιές οι Ιερείς, για να παραστήσουν στα Ελευσίνια μυστήρια, τα δρώμενα που εξυπηρετούσαν το δραματικό τους μήνυμα. Οι τελετές αυτές είχαν σχέση με τη Δήμητρα και την Περσεφόνη, την γέννηση και το θάνατο, τη διαδοχή.
Μυστήρια, είχαν στις θρησκείες τους και οι λαοί της Ανατολής, ωστόσο, η εμφάνιση και η αναβίωση των μυστηριακών θρησκειών στις χώρες τους σχετίζεται με την εξάπλωση σ' αυτές του ελληνιστικού πολιτισμού κατά τους χρόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η σκιά, συστηματοποιημένη σε θέατρο, για πρώτη φορά, συναντάται ν' αναφέρεται σε γραπτή πηγή στην Κίνα τον 11ο αιώνα μ.Χ. και τον 12ο-13ο μ.Χ. αιώνα, οι Άραβες ανέπτυξαν ένα είδος θεάτρου σκιών. Από αυτή την εποχή μάλιστα, διασώζονται και κείμενα παιγμένων έργων του αραβικού θεάτρου σκιών.
Το θέατρο σκιών είναι ένα κατεξοχήν λαϊκό είδος θεάτρου και από εκεί αντλεί την θεματολογία του και την παράδοση του. Δυστυχώς για τους Τούρκους ποτέ δεν υπήρξε λαϊκό θέατρο ο «Καβουρτσάκ», όπως ήταν η τουρκική ονομασία του. Καραγκιόζη τον ονόμασαν οι Έλληνες. Διότι, τότε,(με την 400 χρόνων κατάκτηση), κορόιδευαν τον δυνάστη Οθωμανό.
Οι Έλληνες ζούσαν σε όλη την Βαλκανική και στο μεγαλύτερο μέρος της Ασιατικής πλευράς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το θέατρο σκιών (ο Καραγκιόζης) ήταν το δικό τους λαϊκό θέατρο ψυχαγωγίας. Οι Οθωμανοί Τούρκοι δημιούργησαν (μιμούμενοι τους Έλληνες), τον περιορισμένης σε αντρική κλίμακα Καβουρτσάκ – Καραγκιόζη με αστείες σεξιστικές αιχμές…. Ο Τούρκος Καβουρτσάκ – Καραγκιόζ, είχε μακρύ φαλό… κατά το μακρύ χέρι του Έλληνα Θερσίτη - Καραγκιόζη …
«Μέσα από τον παραδοσιακό Καραγκιόζη περνάει όλη η ιστορία του ελληνικού λαού. Είναι ο καθρέφτης της ελληνικής κοινωνίας. Για μας αποτελεί παράδοση. Για τους Τούρκους το θέμα είναι καθαρά οικονομικό...», τονίζει η κ. Μένια Σπαθάρη, διευθύντρια του Σπαθάρειου Μουσείου Θεάτρου Σκιών.
«Ο Καραγκιόζης είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού μας», αναφέρει ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Γρηγόρης Δελαβέκουρας. Ο ίδιος συμπληρώνει πως, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση που είχε από το υπουργείο Πολιτισμού, κατά τις αρχές της άυλης κληρονομιάς (που ορίζει η σύμβαση της UNESCO) «στο ίδιο αγαθό μπορούν να προσχωρήσουν δύο χώρες».
Ο Θερσίτης - Καραγκιόζης είχε πάντοτε τον ίδιο χαρακτήρα. Ποτέ δεν αλλαξοπίστησε, ποτέ δεν υποτάχτηκε. Μένει πάντα ο Έλληνας ομηρικός Θερσίτης. Πουθενά στον πλανήτη Γη, δεν θα βρούμε άλλον όμοιο σαν τούτον τον Έλληνα Καραγκιόζη!!!

1 σχόλιο: