Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

Τα παράπονα πολλά για τις φετινές (2011) εισαγωγικές εξετάσεις και τα αποτελέσματα.


Πηγή εικόνας: http://www.slap.gr/epikairotita/koinonia/panelladikes-2011-ekfoniseis-apantiseis-themata-viologias-thetikis-kateythinsis


Έπεσαν οι βάσεις, μας λένε απ’ το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων… Και, τουλάχιστον 3.500 επιτυχόντες στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν πέρασαν πουθενά!!!
Τι έγινε λάθος, που υπήρξε το πρόβλημα;
Σε πρώτη εκτίμηση, οι πολύτεκνοι μαθητές ήταν οι μεγάλοι χαμένοι και μετά ακολουθούν οι μαθητές που είχαν συγκεντρώσει χαμηλά μόρια (κάτω από 10.000). Διότι κάποιες σχολές τις επιλογής τους έκλεισαν και όσες παρέμειναν ανέβασαν τα μόρια εισαγωγής έως και 3.000, ώστε τα παιδιά να αποκλεισθούν.
Η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ μάς έπεισαν ότι η χρονιά του 2011, ήταν απ’ τις καλύτερες για τα ‘’πρωτάκια’’ των Ανωτέρων/Ανωτάτων σχολών. Κι όμως, δεν είναι καθόλου αλήθεια τούτη η ‘’φτιασιδωμένη’’ εικόνα των φετινών εισαγωγών στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ!
Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα απ’ την αρχή.
1ον . Οι πανελλήνιες εξετάσεις υπήρξαν απ’ τις πιο δύσκολες, καθώς τα θέματα που δόθηκαν για να εξετασθούν οι μαθητές, ιδιαίτερα στα μαθηματικά, βιολογία ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη και σχεδόν άγνωστη ύλη. Σαν αποτέλεσμα, μαθητές που πήραν το απολυτήριο του Λυκείου με πάνω από 15, να καταφέρουν τελικά να μαζέψουν 5.000 με 7.000 μόρια μόνο!
2ον. Η ηλεκτρονική κατάθεση του μηχανογραφικού ήταν περίπλοκη και 1.500 περίπου επιτυχόντες μαθητές (με πάνω από 13.000 μόρια), δεν κατάφεραν να το συμπληρώσουν για διάφορους λόγους. Όπως: Υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν στο σπίτι τους ηλεκτρονικό υπολογιστή είτε δεν γνωρίζουν να χειρίζονται ηλ υπολογιστή.
3ον . Η φετινή χρονιά είναι απ’ τις φτωχότερες σε εισακτέους στα ΑΕΙ / ΤΕΙ, όχι γιατί δεν υπήρξαν μαθητές αλλά ‘’κάτι’’ πήγε στραβά και τους κουτσούρεψαν τα προσόντα…
Ποια ‘’λάθη’’ λοιπόν εμπαίζουν τα όνειρα και το μέλλον των ελληνόπουλων;

2 σχόλια:

  1. Mε όλο το σεβασμό στον προβληματισμό και στην σημερινή ανάρτησή σου, εγώ δηλώνω ικανοποιημένος φέτος.
    Εδώ και πολλά χρόνια είχαμε το φαινόμενο μαθητών που πετύχαιναν στις εισαγωγικές με πενιχρές βαθμολογίες και ελάχιστα προσόντα.
    1) επιτέλους τα μαθήματα δυσκόλεψαν και είναι καιρός και οι μαθητές να ασχοληθούν ουσιαστικά, μακριά από το παπαγαλο-φροντιστήριο.
    2) αν το 2011 υπάρχουν παιδιά που δεν ξέρουν να συμπληρώσουν μια ηλεκτρονική φόρμα (ενώ είναι άριστοι χειριστές του playstation) τότε δεν ευθύνεται το σχολείο που παρέχει την ελάχιστη υπολογιστική γνώση, αλλά οι γονείς που ενώ δίνουν εκατοντάδες ευρώ για να μάθουν τα παιδιά μαθηματικά, δεν παρουσιάζουν την ίδια ευαισθησία σε κάτι στοιχειώδες.
    3) λες για προσόντα. Ποια προσόντα; Ξέρεις τι γίνεται μετά από ένα χρόνο με τους εισακτέους; Πίνουν καφέ, πάνε εκδρομές και τρώνε τα λεφτά του μπαμπά διαβάζοντας σκονάκια την περίοδο της εξεταστικής. Ποια προσόντα λοιπόν;

    Κάθε νέα μεταρρύθμιση (όπως βλέπουμε από αυτήν την "θεσπέσια" κυβέρνηση) έχει το τίμημα να την πληρώνουν οι... σημερινοί. Δε γίνεται αλλιώς όμως :[

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε χαιρετώ φίλε, συνοδοιπόρε Yannidaki.
    Σωστά τη τοποθέτησες μέσα στα εισαγωγικά τη λέξη: ΘΕΣΠΕΣΙΑ για τη κυβέρνηση...
    Μα νόμιζα, βέβαια πως οι αλλαγές γίνονται πάντα στην αρχή (στη προκειμένη περίπτωση το Δημοτικό Σχολείο), κι όχι απ' το τέλος (τα ΑΕΙ/ΤΕΙ)!!!
    Καθώς θα γνωρίζεις πως δεν είμαι αντίθετη με τις αλλαγές που μας οδηγούν σ'ένα ανεκτό μέλλον.
    Όπως και να έχει, πολλά παιδιά (ελληνόπουλα) έχασαν την ευκαιρία για ένα καλλίτερο μέλλον...
    Να είσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή